In deze blog gaan we iets dieper in op hoe je een klant goed kan helpen in de horeca. Deze tips gelden natuurlijk ook voor uw ober en het andere personeel.

Luister zorgvuldig naar de klant

Als medewerker in de Horeca is het erg belangrijk om goed te luisteren naar de klant. Als uw personeel goed naar de klant luistert worden fouten voorkomen. Zo zal het minder snel gebeuren dat uw klant de verkeerde bestelling krijgt. Maar ook als de klant een vraag heeft kan uw medewerker snel het antwoord geven waar uw klant naar opzoek is.

Een goede houding voor de horeca

Ook is de het erg belangrijk om een open houding aan te nemen. Deze tip geld niet alleen voor de Horeca  maar voor elke baan waarin je in contact bent met klanten. Als je bijvoorbeeld met je armen over elkaar staat heb je een gesloten houding. In de horeca wil je natuurlijk dat de klant je aanspreekt. Daarnaast ben je constant in contact met de klanten en hiervoor is een goede houding en een glimlach erg belangrijk.

 

Bestellingen opnemen

Als serveerder/serveerster is het opnemen van bestellingen een belangrijk onderdeel van je werk. Veel horeca ondernemingen doen dit met pen en papier. Dit kan erg goed werken, maar met de technologie van nu zijn PDA’s erg handig. PDA’s zijn vaak handheld devices, inprincipe zijn het gewoon telefoons. Uw personeel kan deze dus altijd bij hun dragen. Deze PDA’s zijn verbonden met de kassa en sturen de bestellingen meteen door naar de kassa. Dit hoeft dus niet later nog een keer ingevuld te worden, er is dus minder ruimte voor fouten. Ook is het mogelijk dat de bonnen van de bestelling meteen naar de keuken of bar gestuurd worden.

Wilt u meer weten over onze kassasystemen? Kijk dan hier voor meer informatie.