Leasekoop, wat is dat nou eigenlijk?

Het woord is een samenvoeging van leasen en kopen. Hiermee biedt Eqpos ondernemers de mogelijkheid aan om een kassasysteem in termijnen af te betalen, waarbij de producten uiteindelijk ook volledig eigendom worden van hen.

Door middel van 6 simpele stappen kan een ondernemer een volledige kassasysteem set leasekopen. Deze stappen zijn als volgt:

 

Stap 1: Aanvraag informatie/offerte

De eerste stap in het proces is de verkenningsfase. Hierin wordt er informatie gevraagd en gedeeld, waardoor het duidelijk moet worden wat een klant precies zoekt en nodig heeft in een kassasysteem. Op basis daarvan wordt er gekeken welke kassasysteem set het meest geschikt is voor een onderneming en wordt daar een offerte voor opgesteld.

 

Stap 2: Akkoord van klant en bank

Bij akkoord van de klant wordt er een aanvraag ingediend bij de bank voor de mogelijkheid tot leasekopen. Een belangrijke vereiste is dat een onderneming minimaal 3 maanden geregistreerd staat in de Kamer van Koophandel. Indien dit niet het geval is, blijft er altijd nog de mogelijkheid over om een kassasysteem direct af te nemen.

 

Stap 3: Installatiedatum inplannen

Samen met de klant wordt er gekeken naar wanneer de installatie op locatie kan worden voltooid. Afhankelijk van de wensen, streeft Eqpos ernaar om dit binnen 2 weken na akkoord in te plannen. Dit is wel onder voorbehoud van de benodigde documenten. Deze documenten worden in stap 4 verder toegelicht.

 

Stap 4: Aanleveren benodigde documenten

Om de installatie in gang te zetten, moeten er eerst een aantal benodigde documenten worden aangeleverd. Hieronder vallen onder anderen: een ondertekend pincontract, het logo en foto’s van de onderneming. Deze kunnen tijdens de voorinstallatie geprogrammeerd worden, waardoor een deel van de zorgen bespaard kunnen worden. Daarnaast wordt er in deze fase ook gevraagd om een E-contract te ondertekenen, waarbij de klant akkoord geeft voor de opdracht.

 

Stap 5: Installatie en contract tekenen

Op de dag van installatie komt onze monteur op locatie, wordt het kassasysteem netjes geïnstalleerd en worden de functies kort toegelicht. Hierin is het van belang dat er drie stroompunten en een internetnetaansluiting aanwezig is. Indien wenselijk, kan er een afspraak worden ingepland voor een uitgebreide uitleg op afstand.

 

Stap 6: Nazorg service & support

Tot slot is er de nazorg. Eqpos biedt bij normaal gebruik een garantie van 5 jaar. De service & supportlijn is op werkdagen tussen 09:00-17:00 uur altijd bereikbaar voor vragen, hulp bij storingen en andere problemen. In het geval van spoed kunnen klanten ook buiten deze tijden om een medewerker te spreken krijgen.

 

Aan de hand van de bovenstaande stappen is het overgaan tot leasekoop eigenlijk een vrij gemakkelijk en direct proces zonder te veel poespas.

Heeft u interesse of wilt u er meer over weten? Neem dan snel en vrijblijvend contact met ons op!

Overeenkomst